Ik heb het zelden zo druk gehad als de voorbije weken, en deze week zal niet zoveel beter zijn, denk ik.
Op school zitten we met een herneming van de doorlichting, waardoor er nog stapels papier en documenten in orde gebracht moeten worden. Extra vergaderingen galore.
Daarnaast is er een nieuwe directie, waardoor er eindelijk ook een nieuwe wind waait, en er na twintig jaar stagnatie eindelijk ook veranderingen komen. Maar elke verandering brengt uiteraard een hoop werk met zich mee.
Vorig jaar heb ik op den bots zowel de website als de infobrochure veranderd, gewoon omdat het zo eigenlijk gewoon echt zo niet verder kon. Die website, dat doe ik echt wel graag, maar daar kruipt gigantisch veel extra tijd in, vrijwilligerswerk dus. Die infobrochure, daarvan dacht ik in al mijn naïviteit dat dat één keer een groot werk was, en daarna gewoon bijwerken. Helaas, we hebben een enorme vernieuwing in onze eerste graad doorgevoerd, en dus ging die brochure plots van 12 naar 16 pagina’s. En wie mocht die schrijven? Juist ja.
In het begin van het jaar moesten we ons trouwens allemaal opgeven voor een werkgroep. Het leek me, gezien de website, de facebookpagina en de brochure, maar bijzonder logisch dat ik in de werkgroep externe communicatie ging zitten. En daar bleek dan ook nog alle recrutering onder te vallen, inclusief infoavond en openschooldag. Ook die recrutering was aan een nieuw kleedje toe, en de infoavond moest dringend hervormd worden. Ik ben toen plots met een idee op de proppen gekomen, heb dat op papier uitgewerkt, maar doordat alles plots samenkwam, kon ik niet meer volgen. Echt serieus, ik zit er ver door, ik geef dat eerlijk toe. Gelukkig heb ik een schat van een collega die ook in de werkgroep zit, die alles gewoon zonder boe of ba heeft overgenomen en eigenlijk gans die infoavond op poten heeft gezet. Toen ik zijn eerste mail daarover zag binnenkomen met een werkverdeling, viel er echt een gans pak van mijn schouders. Die infoavond was vorige week, en het was dik in orde ook. Oef. Veel volk trouwens.
Maar er moest uiteraard ook reclame gemaakt worden voor die infoavond, en aangezien we door de privacywetgeving geen adressen meer kunnen krijgen, moest er geflyerd worden. Waarvoor er flyers moesten ontworpen worden, besteld en afgehaald.
Ik ben absoluut geen grafica, maar ik vind dat mijn flyer best wel goed gelukt is. Op het einde heeft onze in-huis-grafica, aka. lerares techniek, er nog even haar oog over laten gaan, hoewel ze eigenlijk ziek was, en hier en daar nog wat kleine verbeteringen aangebracht. 20 op 20 cm, op stevig papier, en bijzonder betaalbaar.
Enfin, massa’s vergaderingen om alles goed te krijgen, vooral dan de inhoud van de brochure – een paar posts geleden heb ik die hier gezet – maar ik ben wel tevreden met het resultaat. Vorige week was er dan op donderdag de infoavond, op vrijdag de quiz, en deze week zijn er elke dag klassenraden, en volgende week nog het oudercontact. Tussendoor moet ik nog de GPS-tocht doorheen Gent voor het fotoproject van de vijfdes uitwerken. Die start op 21 maart, zoveel tijd is er nu ook weer niet meer. Wanneer ik dan de rest van mijn werk ga doen, laat staan mijn huishouden, daar heb ik geen idee van. Ik vermoed dat ik geen enkele avond voor achten zal thuis zijn.
Maar bon, er is licht aan het eind van de tunnel. Alleen ben ik misschien wel te moe om dat nog te halen :-p
Denk dat jullie één van de weinigen zijn die rekening houden met privacy…hier al verschillende brieven ontvangen voor opendeurdagen van scholen gericht aan onze 11-jarige zoon…